Strony

wtorek, 12 marca 2013

niebieskie motyle

Dziś odwiedziłam miasto słynące z hodowli motyli. Motyle były niebieskie jak niebo, ale kiedy w mieście wybuchł pożar wszystkie odleciały przestraszone. Pamiętam, jak patrzyłam na czarny dym na tle niebieskiego nieba i chmury motyli.

Pewna kobieta wprowadziła mnie w tajniki ich hodowli. Pokazała mi, jak do kuwety* wlatuje inny, mniejszy niebieski motyl ,a ona łapie go i kładzie na kwiatku. Motyl składa jaja, a z nich wylęgają się larwy. Nasze motyle składają swojej jaja właśnie w tych larwach ponieważ są pasożytami zwierząt i roślin.

Z motylami trzeba uważać ponieważ łatwo je przestraszyć. Opowiedziała mi jak kiedyś musiała sama płacić za szkody, bo krzyknęła i motyle się spłoszyły. Poderwały się nagle całą chmurą i uderzenie wichru od ich skrzydeł zerwało dachy w całym mieście, a ona musiała płacić za szkody.

Patrzyłam jak niebieska chmura motyli unosi się na niebie :)

* tak to była kocia kuweta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz